A kis kijelző megmutatja, hogy a Google robotja, a Googlebot mikor járt utoljára az oldalon. A Googlebot nem csinál mást, mint éjjel-nappal járja az internetet, feltérképezi a weboldalakat, és információkat gyűjt azok tartalmáról. Ezeket rendszerezi és ez után válik kereshetővé a feltérképezett tartalom a mindenki által ismert Google keresőn keresztül. Fontos, hogy mely szavak hol, milyen összefüggésben és hányszor szerepelnek egy adott weboldalon. Minél inkább a témába vág a tartalom a keresett kifejezésekhez képest, annál előrébb kerül a találati listán. Persze a találati sorrendet sok más tényező is befolyásolja (pl Google Pagerank), de nagyon fontos a tartalom is.
Honnan tudja a Googlebot, hogy mikor merre kell járnia, merre kell keresnie és indexelnie?
Nagyon egyszerű. Mivel az internet linkek halmaza, minden weboldal mutat egy-több másik oldalra is (különböző hivatkozásokra), a bot ezeket követi. Minél "nagyobb befolyással bíró" weboldal linkel az adott oldalra, annál hamarabb odatalál a robot, mivel "tudja", hogy a fontos oldalak valamiért fontosak, tehát az onnan mutató linkek is azok. Minél nagyobb egy weboldal Pagerank-je, annál gyakrabban látogatja meg a Googlebot. Nem nehéz kitalálni, a Pagerank fogalmát szintén a Google találta ki :)
A blogomnak most 0 a Pagerank-je, ezért csak hetente 1-2x téved ide új tartalom után kutatva. Reméljük, idővel ez jó irányba változik majd! :)
1) Googlebot
2) Google robot
3) Pagerank
Kapcsolódó cikkek, előzmények:
Google pagerank, indexelés, backlinkek
Ingyenes backlink banner
Internetes böngészők használatának megoszlása a blogon
Google működése, pagerank, backlinkek
IPcímek, IPv6
Microsoft Bing kereső teszt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése